Державні закупівлі – це одна з найбільш розповсюджених процедур, що проводиться на основі системи ПроЗорро. Тендерні торги стали проводитися через електронні майданчики ще в 2015-му році і на тому етапі система ProZorro давала можливість брати участь виключно в таких торгах. Починаючи з того моменту, всі державні установи були зобов’язані проводити закупівлю товарів, робіт та послуг з використанням раніше згаданого механізму.
Говорячи про визначення терміну державних закупівель – це придбання певних товарів, робіт чи послуг, які частково або повністю фінансуються державою. Окрема частина фінансування може надходити від інших сфер по прикладу різних фондів та організацій.
До цієї категорії можна внести і закупівлю державними організаціями деревини, що може використовуватися в сфері будівництва або ж в якості твердого палива. Щоб ознайомитися з такими лотами, вам буде достатньо перейти за запитом https://www.ueex.com.ua/rus/presscenter/news/kuplya-prodazha-kruglyaka-duba-v-ivano-frankovske-na-elektronnyh та знайти той лот, що буде найбільш цікавим безпосередньо для вас.
Для зручності, ви можете скористатися послугами української енергетичної біржі, що надає широкий функціонал та зручний інтерфейс для пошуку оголошень, що мають пряме відношення до державних закупівель.
Види державних закупівель
Важливо нагадати, що сама процедура державних закупівель чітко регламентується діючим законодавством України. Відповідно, окрім учасників в цьому процесі беруть участь замовники, комісія, підрядники, виконавці та інші особи, які можуть прямим чином впливати на хід торгів.
Що стосується тривалості державних закупівель, то це залежить від того, як швидко буде прийняте рішення організатором тендерних торгів.
Самі державні закупівлі можуть проводитися за наступними схемами:
Відкритий конкурс – він може складатися з одного або ж декількох етапів в залежності від того, про який саме лот йде мова;
- Закритий конкурс;
- Електронний аукціон;
- Запит цінових пропозицій;
- Біржові торги;
- Переговорна процедура.
Дуже багато залежить від того, яка саме організація або структура виступає в якості замовника послуг. Окрім цього, ще одним серйозним фактором є вартість самого замовлення. Це можуть бути як допорогові так і надпорогові торги. В залежності від того, про який саме вид закупівель йде мова, умови можуть досить вагомо відрізнятися.
Реєстрація в системі ПроЗорро
Для того, щоб взяти участь в будь-якому форматі торгів, від вас вимагається пройти початковий процес створення облікового запису, що є обов’язковим до виконання.
Щоб розпочати цю процедуру, потрібно перейти на офіційний сайт системи ПроЗорро, де в правій частині екрану ви зможете обрати пункт “Реєстрація”.
Натиснувши на неї, вам буде запропоновано обрати, чи будете ви створювати аккаунт замовника послуг або ж постачальника.
Визначившись з цим моментом, вам буде відкритий перелік акредитованих електронних майданчиків.
Тут варто звернути увагу на той момент, що вам буде запропоновано відразу два списки майданчиків. В першому, ви зможете обирати лише з тих сервісів, що пропонують брати участь виключно в допорогових закупівлях. Другий майданчик надає можливість шукати лоти в сфері допорогових та надпорогових закупівель.
На етапі реєстрації вам обов’язково буде потрібно внести наступну інформацію про себе, а саме:
- Назву компанії або юридичної особи;
- Контактний номер телефону;
- Пароль;
- Електронну адресу.
Далі, залишиться заповнити ще декілька простих пунктів, обрати цікаві напрямки в торгах і підтвердити своє рішення.
Як здійснити вхід в кабінет ПроЗорро
Часто, нові користувачі цікавляться, що потрібно зробити для того, щоб внести певні корективи, змінити інформацію в обліковому записі й виконати інші дії в ПроЗорро. Спеціально для цього є особистий кабінет, в якому ви можете налаштовувати систему під себе, щоб вам було зручно нею користуватися.
Тут варто зауважити, що особистий кабінет знаходиться не на сайті ПроЗорро, а на електронному майданчику, що був обраний вами на етапі реєстрації облікового запису.
Це означає, що вам потрібно перейти на сайт раніше обраного майданчика й обрати пункт “Вхід”. Далі, вам потрібно буде лише вказати свою адресу електронної пошти та пароль, що був вигаданий вами на етапі реєстрації.
У випадку, якщо ви забули пароль, у вас завжди є можливість його оновити, і відповідне повідомлення про його зміну буде відправлено вам на електронну адресу. В крайньому випадку, у вас завжди є можливість звернутися за допомогою до служби технічної підтримки й задати питання, що є для вас найбільш актуальними та потребують швидкого вирішення.