На момент створення системи ПроЗорро, основним завданням вважалось гарантування прозорої процедури при проведенні державних закупівель. Мова йде про державні установи, комунальні підприємства й навіть адміністративні організації, які отримують велику частину фінансування від держави. Це також стосується і державних навчальних закладів, яких зобов’язали виконувати закупівлі саме з використанням системи ПроЗорро.
Не дивлячись на те, що тендерні закупівлі повинні проводитися через систему ПроЗорро, на самому сайті немає функції реєстрації. Тому, було створено окремі електронні майданчики, які пройшли акредитацію в системі ПроЗорро. Самі ці майданчики дають змогу переглядати доступні оголошення та надсилати свої цінові пропозиції.
Прикладом такого майданчика є енергетична біржа, перейшовши за посиланням https://sale.ueex.com.ua/ru/news/poryadok-provedennya-zemelqnyh-torgiv-na-majdanchykah-prozoro-prodazhi, кожен користувач має можливість проаналізувати доступні оголошення, скористатися фільтрами пошуку та знайти цікавий для себе лот.
Для того, щоб стати одним з учасником державної закупівлі, користувач повинен пройти відразу декілька важливих етапів.
Мова йде про чіткий та зрозумілий алгоритм:
- Обрати електронний майданчик та зареєструватися на ньому – для цього, потрібно перейти на сам сайт, обрати пункт “Реєстрація” та слідувати подальшим інструкціям;
- Перевірка постачальника – на цьому етапі підприємцю доводиться надати документи, що підтверджують відсутність заборгованостей, кримінальних справ, проблем з розрахунковими рахунками, сплатою податків та іншими процедурами;
- Налаштування підписки – це найкращий спосіб, як можна зекономити свій час. Підписка дозволяє швидко отримувати інформацію про нові цікаві оголошення та першим дізнаватися про умови, які є обов’язковими для кожного учасника;
- Пошук цікавого лоту – ви можете користуватися підпискою або ж задати параметри в фільтрі для пошуку та самостійно переглядати всі актуальні оголошення. Важливо, щоб ви завжди звертали увагу на відведені часові рамки;
- Сплата гарантійного та реєстраційного внесків – обидва пункти є обов’язковими до виконання і сплатити їх потрібно в момент подачі цінової пропозиції;
- Перевірка цінової пропозиції на відповідність – важливо впевнитися в тому, що заявка відповідає заданій формі і вами було виконано всі обов’язкові вимоги для участі в торгах;
- Визначення плану дій – незалежно від того, чи то аукціон, чи редукціон, потрібно чітко розуміти, яку стартову ціну краще запропонувати, щоб надалі була можливість запропонувати замовнику найбільш вигідні умови;
- Кваліфікаційний раунд та визначення переможця – це вже один з фінальних кроків, коли учасникові залишається лише чекати, яким буде рішення замовника та кому він все-таки вирішить віддати перевагу. Кінцевим етапом є підписання угоди та її подальше виконання обома сторонами.
Кожен крок повинен відповідати алгоритму і лише в такому випадку в учасника будуть реальні шанси на перемогу.
Які критерії при налаштуванні фільтру пошуку доступні на електронному майданчику
Обравши будь-який з акредитованих сервісів, у звичайного користувача з’являється можливість відсортувати всі оголошення за певними критеріями. Робиться це за допомогою фільтру пошуку, в якому можна вказати:
Кількісний фактор товару;
- Географічне положення;
- Якісний фактор;
- Стартову ціну;
- Строки на проведення процедури;
- Тип лоту та процедури;
- Специфіка процедури.
Це лише декілька основних параметрів, які може задати кожен авторизований користувач. Робиться це лише з однією метою – відсіяти ті оголошення, що не підходять компанії за якимись критеріями. Для того, щоб не переглядати такі пропозиції, фільтр дає можливість їх не демонструвати.
Головне – це впевнитися в тому, що всі критерії було вказано правильно, щоб не пропустити ті оголошення, які можуть бути для вас потенційно цікавими.
В яких ситуаціях можна звернутися до служби підтримки авторизованого електронного майданчика
Наявність детального алгоритму проведення тендерних закупівель, аукціонів та торгів, не гарантує того, що учасники зможуть в усьому розібратися самостійно.
Саме тому, на всіх акредитованих майданчиках є служба технічної підтримки, що дозволяє учасникам вийти на зв’язок з операторами та отримати відповідь на основні запитання.
Допомога операторів може знадобитись в таких ситуаціях, як:
- Пошук оголошення за допомогою фільтрів;
- Оформлення заявки;
- Підготовка пакету тендерної документації;
- Сплата гарантійного внеску;
- Підписання угоди.
Насправді, вийти на зв’язок з технічною підтримкою можна по будь-яким питанням. Головне – це впевнитися в тому, що в цей момент знаходяться в онлайн-режимі та зможуть надавати вам консультацію.